tirsdag 4. juni 2013

Hvor blir det av høfligheten til folk?

Når noen sier hei til deg, er det ikke vanlig høflighet å hilse tilbake?

I går var Herman og jeg en handletur i butikken. Og Herman sitter i vogna si og sier hei til folk som går forbi. Det er ikke noe lavt og uhørlig hei, det er et høyt og klart et. Folk ser på han, og går videre. Hva er det for noe?? Jeg tror kanskje det var ett menneske i hele den butikken som smilte og sa hei tilbake. Resten gikk rett forbi, og enkelte snudde seg ikke i det hele tatt. Jeg kan jo skjønne at ikke alle skjønte han snakket til de når de sto med ryggen til, men flertallet så rett på han og gikk videre.

Jeg syns det er skikkelig dårlig rett og slett. Hva er det han lærer av dette? At når noen snakker til deg så er det lureste å bare se rart på de og gå videre?

2 kommentarer:

  1. Åååå det der er virkelig irriterende, har opplevd det samme flere ganger. Victoria sier HEI og de ser på henne å går. Ja noen smiler og sier hei tilbake. De lærer jo som du sier at det er bare å gå når noen snakker til en og i den alderen de er nå så lærer de mye hele tiden. Er jo regn høflighet å si hei tilbake, men men da får man bare snakke litt høyt til barnet å si "hun/han hadde ikke lyst til å si hei til deg" He he

    SvarSlett
  2. Ja det var akkurat det jeg tenkte jeg skulle si. "De vil visst ikke hilse på deg de, Herman".

    SvarSlett