fredag 14. juni 2013

Mislykka foreldre del 2

Ja da, det slutter ikke med TVen. Jeg hadde flere visjoner om meg selv som den mest fantastiske moren landet, nei verden, hadde sett!! Jeg har jo sett og hørt hva andre foreldre gjør, og som jeg IKKE skal gjøre!

Dette gjelder blant annet godteri, kaker og annet søtt. Jeg har aldri tenkt at jeg skal være helt ekstrem på dette med sukker og søtsaker. Barna mine skal få noe godt iblant, men de trengte ikke få det før de kunne be om det selv, og helst ikke før de nærmet seg skolealder... tenkte jeg... før jeg ble mor...


Men har du sett et søtt barneansikt når de får noe godt for første gang noen gang? De lyser jo opp!! Det er helt fantastisk vakkert å se på, og som mor får jeg både tårer i øyekroken og klump i halsen... av å se barnet mitt på ett år smake sjokoladekake for første gang.

Da Herman fylte ett år fikk han en helt egen sjokoladekake, bare til han. Og han startet ganske skeptisk, med forsiktig å pelle litt på den.

Men... det tok ikke lange tiden før han forstod at dette var noe godt!! Og han regelrett kastet seg over kaka.

NAM!!


Jeg var veldig glad for at jeg hadde tatt av han alt av klær og lot han sitte bare i bleie. Veldig lett å kaste gutten i badekaret etterpå...

Så ja, jeg har måttet endre planen min litt der og gitt. Alt med måte! Bortsett fra på ettårsdagen, da var det overflod!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar