mandag 14. februar 2011

Sykehuskuren

DA er jeg i gang, nå skal jeg inn i brudekjolen :D

Jeg er ikke 100% motivert, men jeg tenker at det kanskje forplikter bittelitt mer om jeg skriver det her og. Jeg starter med en skikkelig slankekur for å gå ned mye i starten og få motivasjon til å fortsette. Så i to uker har jeg planer om å gå på den såkalte sykehuskuren. Det er visst en kur som pasienter som skal inn til hjerteoperasjon blir satt på for å gå raskt ned i vekt, og den virker garantert. Jeg har prøvd den før og vet det virker, så dette skal bli bra. Det er en suppe som man lager i en svær gryte, og varmer seg opp litt av så ofte man er sulten, og det beste er at den faktisk smaker veldig godt. Det er begrenset hvor lyst man har på suppe den tiende dagen, men hva gjør man ikke for skjønnheten?

Det finnes mange varianter av denne rundt omkring, men her er den jeg bruker:

2 bokser hakkede tomater (velg smak selv)
2 store purreløk
1 pk Mr lee nudler
1 bunt stangselleri
2 bokser med brekkbønner
2 grønne paprika
0,8 kg gulrøtter
Kylling eller kjøttbuljong ca 2 liter eller etter ønsket konsistens

Hakk grønnsakene i så store biter du selv ønsker og kok opp sammen med buljong og tomater. Tilsett nudlene de siste 3-4 minuttene. Jeg knekker de opp så de fordeler seg i gryta.

Denne suppa skal spises gjennom hele uka, spis så mye du vil... Det sies at jo mer du spiser jo mer går du ned i vekt fordi den øker forbrenninga!!
(Frokost lunsj middag og kvelds)

Følg denne dietten:

DAG 1: Suppe og all slags frukt unntatt banan

DAG 2: Suppe og grønnsaker rå eller kokte Salat er godt!
Ikke ERTER MAIS eller Tørre BØNNER
Du kan spise en bakt potet til middag m litt smør
Feks kryddersmør.

DAG 3: Suppe, frukt (-banan) og grønnaker (ikke bakt potet)

DAG 4: Suppe minst 3 bananer og så mye skummet melk du orker

DAG 5: Suppe, 280-560g biff og 4 tomater
suppe minst en gang

DAG 6: Suppe, så mye biff du vil og grønnsaker.Husk suppen også!

DAG 7: Suppe, grønnsaker, brun ris og usukret juice.
Brun ris kjøpes i helsekost eller utenlandsk forr.
kan blandes i suppa eller i salat...

Isteden for biff kan man spise grillet kokt eller bakt kylling (uten skinn!) eller grillet fisk. Kroppen trenger proteiner!!

NEI!!!!
Ikke brød alkohol eller kullsyre drikker.
Ikke stekt mat utenom biffen.

JAAA!!!
Masse vann 6-8 glass pr dag. Kaffe og te er lov usukret.
Tranebærjuice og skummet melk.

Man skal ikke fortsette på dietten hvis man går ned over 7,5 kg i løpet av ei uke... da må man vente minst 2 dager

Ikke drikk alkokol før det er gått minst 24 timer etter avsluttet diett pga fettsamling i kroppen.




3 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  2. Svar
    1. Ja den funker som bare det den :) Men du blir ganske lei suppe etter få dager :P

      Slett