onsdag 2. februar 2011

Forkjøpsrett i Obos

Sånn for å være helt ærlig; jeg syns forkjøpsrett i Obos er noe dritt. Spesiellt når man kan arve bestemors eller foreldres ansennitet. Hva med de som har besteforeldre med ørten barnebarn? Eller de som har besteforeldre i Nord Norge? Har Obos tenkt på DE kanskje?? Det er egentlig noe ganske urettferdige greier... Jeg mista en leilighet for 5 år siden takket være noen med Obosmedlemsskap... Men jeg lærte da, og tegnet eget medlemsskap... Og et Obosmedlemsskap er i og for seg ikke så dumt. Man får rabatter både på det ene og det andre. Jeg har blant annet vært på teater til en billigere penge, har rimeligere forsikring. Og jeg har kjøpt garn på husfliden, ikke med rabatt vel å merke... for den gangen viste jeg ikke man fikk det på Obos kortet... men NÅ vet jeg... så neste gang... DA skal jeg jammen ha rabatt!

Og nå, nå har Kristian og jeg lyst til å slutte leie, og heller eie, og da er det ikke dumt med Oboskort. Selv om det er litt urettferdig. Men, om vi nå klarer få den leiligheten vi var og så på, som noen andre egentlig vant på budrunde, fordi vi har ansennitet i Obos, så ikke skyld på meg. Skyld på de som stjal leiligheten fra meg for 5 år siden. Jeg får bare endelig min hevn, i såfall.

3 kommentarer:

  1. Obosmedlemskapet kan ikke overstige personens alder. Er du 22 år og arver obos-medlemskap av bestemor blir din ansinitet satt til 22 år, selv om bestemors bestemor var medlem for 300 år siden :)

    SvarSlett
  2. Haha ja, det er utrolig frustrerende i det man mister en leilighet...

    SvarSlett