tirsdag 26. juli 2011

Mitt lille land

De siste dagene har vært rare... uforståelige... Jeg klarer fortsatt ikke helt ta inn over meg det som har skjedd. Det har skjedd her... i Oslo, Utøya.. i Norge.

TVen har stått på stort sett hele tiden her i huset for at vi skal prøve å få med oss og ikke minst prøve å forstå. Men hvordan KAN man forstå?

Mine tanker går til de etterlatte, og ikke minst de som overlevde på Utøya og opplevde de grusomme timene der. Jeg er i tillegg stolt av mitt lille land i en tid som denne. Måten de norske lederene har taklet denne hendelsen, og redningsmannskaper har stått på for å hjelpe er beundringsverdig.

Det var flott å se i går at tusener på tusener viste drapsmannen at vi står sammen, og blir bare sterkere etter dette.

President Bush, 9/11: "We're gonna hunt you down."
Prime Minister Stoltenberg 22/7: "We will retaliate with more democracy"


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar