søndag 2. juni 2013

Hvordan er det egentlig å være forelder?

Jeg tror det er mange jenter som går og ønsker seg barn fra de går rundt med dukke i dukkevognen. Men vet vi egentlig hva som venter oss?

Jeg vet ihvertfall at jeg, jeg var fullstendig forberedt på hva det ville si å være forelder, jeg var jo førskolelærer og hadde jobbet i mange år i barnehage!

Det var frem til jeg fikk mitt første barn. Jeg hadde ingen anelse om hva det innebar. Jeg var forberedt på bleieskift, lite søvn og hele pakka, men alikevel, det ble et lite sjokk.

Hele livet snus opp ned, og fra å kun tenke på deg selv og ditt, har man nå fått en ny hovedperson i livet sitt. En helt fantastisk en sådan, men jammen kan det være hektisk. Uansett, jeg ville ikke vært det for uten.


Her er ihvertfall det morsomste forsøket jeg har sett hittil, på å forberede vordende foreldre på hva som møter dem. Og jeg kjenner meg faktisk igjen i flere av situasjonene!
Tror du at du er klar for å få barn?



Og bare for å ha det klinkende klart; Jeg elsker å være mamma!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar