lørdag 12. februar 2011

Nerd, nerdere, nerdest


Ja hva er egentlig nerd, og hva er kult. Og hvem er det som bestemmer dette? Jeg bestemmer ihvertfall at begge mine brødre er nerder :P Ja da, bare hyggelig Kristoffer og Anders ;)

I oktober så kom jo Anders til meg og sa h
an ønsket seg Mariusgenser. Men ikke hvilken som helst Mariusgenser, men en med spaceinvaders på. Det er hva jeg vil kalle en nerdete genser. Men som den snille storesøster jeg er så strikker jeg såklart etter ønske :) Til tross for at det strider noe mot mitt kuuule image.


Og så kom jula, da de fleste baker et flott, flottere, flottest pepperkake hus. Mine brødre derimot, de bestemmer seg for å bake dette:


Kjenner du igjen dette, så er du også nerd ;) Ja, det er romskipet fra en TV serie som heter Serenity. Og dette pepperkakeskipet ble skikkelig populært rundt om i nerdeverdenen i jula faktisk!

Og som ikke dette var nok, så kommer Kristoffer til meg, og spør om ikke jeg kan strikke noe til han til bursdagen hans. Jo, det gjør jeg gladelig! Han ønsker seg denne:

For en grusom lue :P Det er da såklart også noe nerdegreier, fra samme serie som pepperkakeskipet er fra, Serenity. Jeg er faktisk fortsatt usikker på om jeg virkelig kan gå med på å strikke denne.

Og jada, jeg liker Serenity sjøl... og spiller PC spill... jeg er en skapnerd :)

andre blogger om strikking

3 kommentarer:

  1. Veeeel, TV serien heter Firefly og romskipet heter Serenity (spillefilmen heter Serenity, dog). Bare for å være en litt pirkete nerd ;) Digger sånne nerdeting forresten. Genseren, pepperkakehuset... Fantastisk!

    SvarSlett
  2. Æsj jeg rakk ikke rette på det før noen kommenterte :P Haha... Jeg har serien og filmen, så ble vel litt forvirret pga det.

    Nerdeting kan være artig, men lua er og blir stygg :P

    SvarSlett
  3. Hehehe, lua er grell det er jeg enig i. Oransje er ulekkert i de aller fleste omstendigheter syns jeg. Men heldvigvis slipper du å bruke den!

    SvarSlett