onsdag 16. februar 2011

Du ER flink

sa sykepleieren til meg da jeg i dag lovet henne å bli flinkere. Men jeg ER virkelig ikke det. Det føles ihvertfall ikke sånn. Nå har jeg gått fra sykemelding til arbeidsavklaringspenger. Noe som betyr at jeg har vært sykemeldt i over ETT år. Jeg vil så gjerne jobbe, men jeg får det bare ikke til. Eller kanskje helsa mi ikke vil... jeg vet ikke.

Jeg skal egentlig være 50% på arbeidsavklaringspenger, og 50% i jobb, men siden nyttår kan jeg telle på en hånd de dagene jeg har klart jobbe tror jeg. Det føles ikke bra. Å måtte ringe jobben gang på gang og si at jeg er for dårlig. Men ryggen vil virkelig ikke samarbeide, og det verste av alt er at jeg er så sliten. Jeg stopper opp i blant og lurer på om jeg bare er lat. Men sykepleieren forsikrer meg gang på gang om at det er ikke tilfellet, det å være sliten er en del av det å ha bekhterevs. Men jeg skal liksom helst trene, og være aktiv for å holde kroppen i form, og det klarer jeg ikke. Etter praten med sykepleier i dag så har jeg blitt litt motivert til å prøve nok en gang. Vi satt opp en timeplan for ting jeg skal gjøre i løpet av dagen, slik at jeg ikke blir liggende i senga hele døgnet. Det høres kanskje rart ut for noen, men for meg er det letteste å bare ligge i senga. Alt annet koster energi jeg ikke føler jeg har. Men ved å ligge i senga hele dagen så blir jo ikke musklene brukt, og da blir det bare en ond sirkel. Så nå SKAL jeg bli flinkere! Håper jeg klarer det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar