onsdag 1. september 2010

Bløtkake

Laget bløtkake til kjæresten i går, og tenkte jeg kunne legge inn "oppskriften" her i dag. Måtte improvisere litt da han hadde lyst på bløtkake med ananas. Jeg syns ikke hermetisk ananas er noe godt i det hele tatt, bare forferdelig søtt kliss, så derfor prøvde jeg med fersk ananas og ananasjuice istedet. Og bursdagsbarnet ble meget fornøyd.

Ananasbløtkake
1 delt kakebunn
1 liten pk fløte
1 ananas
ananasjuice
jordbærsyltetøy
non-stop (ALLTID non-stop på bløtkake)

Den første delen dynket jeg med ananasjuice før jeg tok et tynt lag med jordbærsyltetøy, og så en blanding av krem og litt hakket ananas. Så la jeg neste lag over og dynket med en blanding av jordbærsyltetøy og vann før jeg la over et tynt lag med jorbærsyltetøy og resten av krem- og ananasblandingen. Så la jeg siste laget over som jeg dynket med ananasjuice før jeg dekket kaken med resten av kremen, og så pyntet jeg med masse nonstop og ferske biter av ananas.

Hurra for bursdag og bløtkake! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar