lørdag 25. mai 2013

Vafler uten melk



Hadde så lyst på vafler i dag! Med en sønn som helst ikke skal ha melk så har jeg bare holdt meg unna det. Men i dag fant jeg ut at jeg måtte prøve lage noen uten melk, og de ble rett og slett kjempegode! Smakte akkurat sånn som vafler skal smake!

Jeg googlet meg frem til at rismelk var det beste å bruke, men at vaflene kunne bli litt bleke. Men disse både smakte og så ut som vanlige.



VAFLER UTEN MELK
ca 25 stk
1 liter hvetemel
3 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
1 ts salt
6 ss sukker (jeg liker ikke vaflene for søte, men man kan godt ha i mer sukker om ønskelig)
1 liter rismelk
8 egg
200g melange uten melk

Bland alt det tørre, ha i rismelken og visp til en glatt røre. Tilsett egg og smør, og evt mer mel om røren blir for tynn. La gjerne røren stå og svelle en halvtimes tid.


To gutter som kosa seg veldig i dag




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar